Moods Lifestyle
Travel

Uitzicht kamer: A Room with a View!

Wat voor een uitzicht zal ik dit keer hebben vanuit mijn hotelkamer? Tijdens rondreizen waarbij we in verschillende accommodaties overnachten vraag ik me dit altijd van te voren af. Hebben we uitzicht op zee? Kijken we uit op het zwembad of staren we op een blinde muur? Dat laatste is ons ook wel eens overkomen. We maakten een rondreis door het westen van Amerika en kregen een kamer toegewezen in Page aan Lake Powell. We openden onze kamerdeur en we keken naar een comfortabele zeer ruime kamer. Grote ramen waardoor er veel lichtinval was. Alleen toen we naar de ramen liepen zagen we waarom. We keken uit op een enorme grote spierwitte muur waar het zonlicht fel in weerkaatste! Niet echt heel fijn voor onze ogen. We zijn snel weer teruggelopen naar de receptie en kregen na wat onderhandelen een kamer aan de andere kant van het gebouw met uizicht op het zwembad en de tuin. Een stuk beter!

Van kamers met uitzichten op een saaie muur of een rommelige binnenplaats maak ik niet zo snel foto’s. Zodra ik uitzicht heb op de zee of de besneeuwde bergen pak ik uiteraard gelijk mijn camera tevoorschijn!

Uitzicht kamer

Vandaag laat ik jullie aan de hand van foto’s meekijken naar de uitzichten die wij hebben gehad tijdens ons verblijf in diverse accommodaties. Meestal hebben wij heel veel geluk en krijgen we vaak een mooie kamer met een prachtig uitzicht toegewezen.

1. Bergen!

Uitzicht kamer Zwitserland

Deze kamer in hotel Bettmerhof in de plaats Bettmeralp in Zwitserland keek uit op de prachtige bergen. Een aantal jaar geleden waren we met vrienden op wandelvakantie in de omgeving van de Aletsch-gletsjer. We hebben schitterende wandelingen gemaakt. Hotel Bettmerhof was uitstekend. Prima ligging, vriendelijke mensen en een goede service. Elke ochtend wakker worden met dit uitzicht is zeker geen straf!

2. Viva Las Vegas!

Uitzicht kamer Las Vegas

Onze rondreis in 2009 door het westen van Amerika begon en eindigde in het gezellige Las Vegas. Een prima plek om je reis mee te beginnen! De eerste twee nachten verbleven we in hotel Excalibur aan de Strip. We hadden een kamer met een spectaculair uitzicht op onder andere hotel New York New York en het MGM. Ook ’s avonds keken we onze ogen uit:

3. Hoge bergwand

Uitzicht kamer Trollveggen

Hier verbleven we niet in een hotelkamer, maar in een huisje. Het huisje was eenvoudig, maar de ligging maakte alles goed. Op de camping onderaan de bergwand van de Trollveggen. Een indrukwekkend gezicht met de ochtendzon die de bergwand oplicht. Vrijwel iedereen op de camping liep ook steeds omhoog te kijken 😉

4. Haventje

Uitzicht kamer Sortland

Tijdens een rondreis naar de Vesterålen en Lofoten in Noorwegen verbleven we in een vissershuisje in Sortland op de Vesterålen. Het huisje was gelegen pal naast een klein haventje. Deze foto is gemaakt rond 22.00 uur vanaf ons huisje. In de zomer gaat de zon niet onder in het hoge noorden. Een hele rare gewaarwording om ’s nachts om 03.00 uur de zon te zien schijnen!

5. Nordfjord

Uitzicht kamer Nordfjord

Noorwegen is nog steeds ons favoriete vakantieland in Europa (Italië is een goede tweede!). Op de foto hierboven zie je ook onze favoriete verblijfplaats in Noorwegen. Dit prachtige huis staat op het land van een boerenfamilie. Een prachtig huis met vier slaapkamers, grote woonkamer, keuken, badkamer en met een uitzicht waar je U tegen zegt! Vanaf het terras kijk je uit op de Nordfjord en de omliggende bergen en dorpjes. Zo nu en dan vaart er een cruiseschip langs. Ok, ik heb alweer heimwee. Ik wil terug!

6. Uitzicht op de landingsbaan!

Uitzicht kamer Namsos

We blijven nog even in Noorwegen. We maakten in 2006 een rondreis door Zweden naar het noorden en via Noorwegen weer terug naar het zuiden. In Noorwegen verbleven we in een mooi huisje in Namsos. Deze huisjes lagen tegenover een landingsbaan! Vonden we helemaal niet erg, want er kunnen geen grote vliegtuigen landen. Er landde ongeveer één vliegtuig per uur. Onze jongens vonden het geweldig. Telkens als ze in de verte geluid hoorden van een vliegtuig renden ze naar buiten om te kijken. Bovenstaande foto is gemaakt vanaf ons terras!

7. Bergen en cruiseschepen

Uitzicht kamer Mortsund

Nog steeds Noorwegen (had ik al vermeld dat Noorwegen ons favoriete land in Europa is?). Op de Lofoten verbleven we in een vissershuisje (ook wel Rorbu genoemd, ik schreef er eerder al een artikel over). Vanaf de grote ramen in de woonkamer keken we uit op de zee en de bergen in de verte. Af en toe kwam er een enorm cruiseschip langs varen!

8. Bossen en meren

Uitzicht kamer Beitostølen

Ok, laatste van Noorwegen. Beloofd. Deze foto is gemaakt vanaf ons terras bij onze kamer in Grønolen Fjellgard. Een traditioneel Noors hotel met twee vriendelijke broers als eigenaren. We keken uit over bossen en een groot meer in de verte. Met een kop thee op het terras kom je hier helemaal tot rust!

9. Palmbomen

Uitzicht kamer Mallorca

Een paar jaar geleden zijn we met zijn tweeën (even lekker zonder de kinderen) een lang weekend naar Mallorca geweest. Het was in december, dus midden in de winter. We verbleven in een mooi hotel (Iberostar Royal Cupido) aan de boulevard. Nieuw gerenoveerde kamers, allemaal heel modern ingericht. Het eten in het hotel was echt geweldig. Nog nooit hadden we zo’n uitgebreid buffet gehad! Het was winter, dus er was weinig vertier, maar daar kwamen we ook niet voor. We hebben een auto gehuurd en hebben mooie autoritten gemaakt over het eiland. Het was er heerlijk rustig! Bovenstaande foto is genomen vanaf ons balkon.

10.  Daken en satellietschotels!

Uitzicht kamer Londen

Met mijn ouders ben ik een paar dagen naar Londen geweest. We verbleven midden in het centrum in hotel Russell. Een luxe hotel op Russell Square op loopafstand van het British Museum en Oxford Street. Ik had een ruime éénpersoonskamer en dit was mijn uitzicht. Ik keek uit over de daken en de vele satellietschotels. Niet dat ik dat erg vond, want we waren alle dagen op pad om Londen te ontdekken!

11. Speeltuin

Uitzicht kamer Limburg

In 2011 bleven we voor het eerst sinds jaren in Nederland in verband met de aankoop van een huis. We boekten een weekje in een vrolijke pipowagen op een boerderij.  Er stond één pipowagen in een grote tuin naast de boerderij. De pipowagen had een eigen tuintje en aan de andere kant was een grote speeltuin met schommels, trampoline, volleybalveldje, speelhuisje en een kleine pipowagen met speelgoed. De kinderen hebben zich hier uitstekend vermaakt!

12. Nog een speeltuin!

Uitzicht kamer

Op onze reis naar Toscane (voor de bruiloft van mijn schoonzus) verbleven we één nacht in een stacaravan op Altomincio Family Park in Valeggio sul Mincio, net onder het Gardameer. Voor één nachtje prima te doen. Langer had ik er ook niet willen zitten. De stacaravans staan allemaal op een rijtje en we keken uit op een speeltuin. In het voorjaar was het nog rustig, maar ik moet er niet aan denken hoe druk het zou zijn als het hoogzomer is!

13. Uitzicht op het zwembad

Uitzicht kamer Lago Maggiore

Een paar jaar geleden verbleven we een weekje op een camping aan het Lago Maggiore in Italië. Niet in een tent of stacaravan dit keer, maar in een appartement. Vanaf het balkon keken we uit over het heerlijke zwembad met groot waterspeelkasteel, het meer en de omringende bergen. Overdag was het wel enorm druk in het zwembad, maar we zaten op een afstandje en konden alles goed bekijken. In de ochtend was het er nog heerlijk rustig, zoals je op de foto kunt zien. Heerlijk om wakker te worden en met een ontbijtje op het balkon te genieten van dit uitzicht.

14. Bergweiden

Uitzicht kamer San Leonardo in Passiria

Deze foto is genomen vanaf het terras van ons zeer luxe appartement in San Leonardo in Passiria (Residence Hotel Bad Fallenbach). We verbleven hier op de terugweg van onze reis naar Toscane. Echt een prachtig appartement met een nog mooier uitzicht. We konden de volgende ochtend heerlijk ontbijten op ons eigen terras met uitzicht op de bergweiden en de besneeuwde bergtoppen.

15. Hong Kong

Uitzicht kamer Hong Kong

Tijdens onze reis naar Australië maakten we op de heenweg een stopover in Hong Kong. We verbleven in Kowloon in het Kowloon hotel. In eerste instantie hadden we een standaard kamer geboekt, maar bij aankomst hebben we gevraagd of we konden upgraden naar een Harbour View Room. Dit was mogelijk en het uitzicht was supergaaf! Overdag keken we al onze ogen uit, maar ’s avonds was het helemaal een bijzonder gezicht met alle lichtjes.

16. Weer een speeltuin

Uitzicht kamer Tannishus

Ook ons appartement in Tannishus nabij Hirtshals in Denemarken had een uitzicht op een grote groene tuin met een speeltuin voor de kinderen. Een ideaal overnachtingsadresje voor je de volgende ochtend de boot moet pakken van Hirtshals naar Kristiansand in Noorwegen.

17. Jungle

Uitzicht kamer Mulu National Park

Tijdens een studiereis naar Maleisisch Borneo deden we ook Mulu National Park aan. We verbleven hier in het prachtige Royal Mulu Resort. Midden in de jungle gelegen. De gebouwen waar de kamers in liggen zijn met elkaar verbonden door houten bruggen. Deze foto is gemaakt vanaf het balkon aan de achterkant van de kamer. Je ziet één van de andere gebouwen en een wandelpad dat de jungle in gaat. De kamer zelf was heel ruim en ingericht met grote rieten meubels. Het resort zelf is echt een aanrader, heel vriendelijk personeel, een heerlijk zwembad, leuke excursiemogelijkheden, goed eten en geweldige cocktails in de open bar!

18. Kuching

Uitzicht kamer Kuching

Ook bovenstaande foto is genomen in Maleisisch Borneo. Dit is in de hoofdstad van Sarawak, Kuching. Onze kamer keek uit op de rivier. We hadden een kamer op de hoek en zodoende een prachtig uitzicht rondom!

Welk uitzicht vinden jullie het mooist?

Liefs Patricia

You Might Also Like...

2 Comments

Marcella
    17 juli 2015 at 09:45

Wat een leuke blog, al die mooie uitzichten zo op een rij! Wat heb je een prachtige plaatjes van Noorwegen zeg!. Eind september gaan we op stedentrip naar Olso, maar ik zal ook onze roadtrip eens plannen (uitstippelen hebben we al meerdere keren gedaan). Wat ben ik benieuwd naar de natuur in Noorwegen!

Patricia
      17 juli 2015 at 20:34

Hoi! Oslo is een mooie stad. Vooral de ligging aan het fjord is prachtig en vergeet niet het Vigeland beeldenpark te bezoeken! Een roadtrip door Noorwegen is echt een aanrader hoor! Zeker een keer gaan doen. Wij zijn verliefd op het land geworden!